Cape Reinga - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van cyril2015 - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van cyril2015 - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Door: Cyril

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Waipapakauri

Vandaag een bustour gedaan naar Cape Reinga. Het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland. Daar komen de Tasmaanse Zee en de Pacific bij elkaar.

Om 9:30 uur zou de bus arriveren. Andere touroperator kwamen langs, maar de gene die ik diende te hebben niet. Gebeld naar de organisatie en 15 minuten later kwam er al een jeep langs om me op te pikken en naar de bus te brengen die al onderweg was. Met de Jeep over het 90 mile beach naar het noorden gereden. Mooi strand en zee. Et is een autosnelweg over het strand. Heel apart. Na ongeveer een uur rijden kwam ik bij de bus en kon ik overstappen waarna niet veel later we konden gaan duinsurfen. Eerst kort wat uitleg en dan naar boven de zandduinen op. Door het mulle zand was het lastig om boven te geraken. Eindelijk daar, op het bodyboard gaan liggen en dan met hoge snelheid naar beneden. Laten gaan en niet remmen kwam ik tot helemaal beneden. Uiteraard zat ik toen vol met zand. Weer bus in en dan naar de Cape waar zich ook de vuurtoren bevind. Wat gewandeld, foto's gemaakt en daarna de terugweg vervolgd. Onderweg was er lunch geregeld en kregen we nog een excursie over hoe 'gum' gewonnen werd. Beter bekend als amber.

Weer een leuke dag in NZ.

• 27 Februari 2015 - 21:04

Maud:

hi Cyril,
    Ik zie dat je weg bent.geniet!

• 01 Maart 2015 - 09:22

Yep, thanks!

Tot nu toe bevalt het me goed. Ook erg aardige mensen hier in NZ.

Gr. Cyril