Cairns (6) - Reisverslag uit Cairns, Australië van cyril2015 - WaarBenJij.nu Cairns (6) - Reisverslag uit Cairns, Australië van cyril2015 - WaarBenJij.nu

Cairns (6)

Door: Cyril

31 Maart 2015 | Australië, Cairns

Vandaag vroeg opgestaan voor een dagtrip op zee. Om 7:15 uur arriveerde het busje dat me naar de haven van Cairns bracht. Daar ingecheckt aan boord van een catamaran. Snorkelspullen gekregen en vervolgens de haven uit om richting hrt Great Barrier Reef te varen. De trip naar onze eerste snorkelplek (Outer reef) duurde ongeveer een uur. Iets van 80 km uit de kust. Ontbijt kregen we op de boot. Daar aangekomen als een van de eersten het warm aanvoelende water in. Een prachtige onderwaterwereld gezien. Heel veel vissen en mooie kleuren koraal. Diverse foto's en filmpjes gemaakt. Na 2 a 3 uur gesnorkeld te hebben, weer terug de boot op. De tijd vliegt als je in het water ligt. Op de boot lunch gekregen onderweg naar de 2de snorkelspot. Daar ook nog zitten snorkelen. Ook hier weer veel te zien en net weer wat andere vissen en koraal. Helaas geen haaien gespot. Op de terugweg kregen we aan boord nog een glas wijn om deze geslaagde trip mee af te ronden. Bij aankomst in de haven stond het busje al klaar en even na vier uur in de middag weer 'thuis'.