Autohuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van cyril2015 - WaarBenJij.nu Autohuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van cyril2015 - WaarBenJij.nu

Autohuur

Door: Cyril

22 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Buiten op het vliegveld bij de aankomsthal gewacht op Jucy rental cars. Ik had ze nog niet gebeld, was namelijk veel te vroeg gearriveerd. Maar aangezien het Jucy busje waarschijnlijk regelmatig langskomt ben ik bij de eerstvolgende ingestapt. Hun depot ligt even buiten de zone. Daar aangekomen gaf de dame aan dat de auto er nog niet was. Logisch want ik was te vroeg. Daar letterlijk neergeploft op een zitzak. Er was wifi dus tijd om wat te appen/surfen enzo.

Het weer was bewolkt maar op de momenten dat de zon er even door kwam toen voelde je het al branden. Dan ben je het weer in Nederland al snel vergeten.

De auto arriveerde en zag er goed uit. Een Fiat Punto met 10k kilometers op de klok. Geen schade, alleen de wieldoppen waren met tirereps vastgemaakt, die hadden al wel wat schade opgelopen. Had gekozen voor de All-in worry free verzekering. De dame aan de balie gaf ook aan dat elke schade gedekt werd. Aangezien ik nog nooit aan de linkerkant van de weg heb gereden misschien maar goed ook.

Dit gaf meteen een goede gelegenheid om mijn nieuwe navigatie te testen op de mobiele telefoon. De Android app genaamd 'HERE' had ik enkele dagen ervoor gedownload en de benodigde offline maps van Nieuw Zeeland en Australië.

Het rijden ging best redelijk op wat getoeter van andere bestuurders na dan. De gratis navigatie werkte uitstekend en kwam probleemloos aan bij het motel dat op 10km rijden lag.

Spullen uitgeladen, gedoucht en vervolgens in slaap gevallen. Het was toen middag. Duidelijk dat de jetlag behoorlijk was. Het tijdsverschil is 12 uur met Nederland.